Måndags.

Hej, verkar som om jah vArit lite otydlig om vad som egentligen hände i måndags. Men så här gick de t . Jag skulle ut med hästen. Rida ut asså. Jag red ut barbacka (utan sadel) det gickjätte fort när vi galopperade o sen när jag skulle bromsa drog han ner huve o började bocka (sparka backut o skuttar omkring) jag tappar balansen o flyger av framlänges över huvet över hästen. Jag landar på ansiktet o knäcker t nacken samtidigt. Hästen gick iväg o började beta (börja äta gräs) o jag låg på mage på marken o spotta blod. Då jah blödde ur min spruckna läpp o ur näsan. Efter det sluta rinna lite så torkade bah av allt blod som var i ansiktet på min tröja (mysig som jag e) men vaffan ska man göra? Aa iaf när det stoppat lite så hoppa jah upp på hästen o tog bilder eftersom jag tyckte jag såg så kul ut. Efter det ringde jag mamma o sa att att jag behövde skjutts t akuten.. Aa det var själva händelsen för er som undrar ;) Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0