Fy f**n va svenskar är tråkiga!

Nu när jag är påväg till Andreas så åker man förbi Slussen. Det var 30 min innan bussen gick så tänkte köpa en kaffe och en macka! Så gick först till ett ställe där dem har billiga as gosa mackor där det står en italiensk (?) spansk(?) kille i kanske 27 års åldern. Så fort jag kom började han skämta och berätta om sina arbetstider och började prata om att alla var så tråkiga på morgonen och att jag var så vacker (aldrig fel att höra en morgon när man är as trött) vi hade as kul och han bjöd på en kaffe. Ett billigt skit kaffe som jag drack halva och sen slängde, men endå snällt liksom. Efter ett bra tag gick jag till espressohouse där jag kom in med ett as bra humör och sa "hej" högt och tydligt till människan bakom disken. Han kollade nervöst på mig sedan ner i marken och sa "hej, vad vill du ha?" jag beställde vad jag ville ha och började då fundera på det här.. Varför är svenskar (i de flesta fall) så jääääääcla trista! De e så typiskt svenskt att inte söka ögonkontakt eller prata med någon random eller ens vara trevlig åt andra människor på t.ex bussen med bara ett leende. Och speciellt bland ungdomar så ska man vara lite dryg för att passa in. Det är så sjukt konstigt, och de flesta som träffar mig skämms as mycket med att jag kan gå fram till vem som hellst och bara börja prata! Skärp er nu för fan! Skaffa lite social kompetens och väx upp! Du kan Vell endå le åt människan mitt emot på tunnelbanan eller kunna ha ögonkontakt med människan som kanske kommer och frågar om vägen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0